@ 21. Intelepciunea ORIGINARA transmisa omenirii... din Conferintele lui R.Steiner

http://mihaiiasiromania.blogspot.cominformatii spirituale



21. Astrii in viziunea materialista si in viziunea oculta
                    din Conferintele lui Rudolf Steiner

                   12 Aprilie 1909

                  Informatiile din aceasta conferinta are scopul de a conduce auditoriul (cititorul) nu nunai in spatiul fizic, ci si in lumile spirituale de unde isi are izvorul acest spatiu. Telul acestor conferinte este mai ales de a dezvalui ca intreaga cunoastere, stiinta in totalitatea ei, urmaresc sa dezlege marea taina, cea mai mare dintre toate, taina fiintei omenesti.   Intr-adevar, pentru a intelege ce este omul trebuie sa ne intoarcem mult in trecut si o conditie necesara ar fi de a avea fiecare un avint sufletesc deosebit.
Ne propunem sa vorbim despre Ierarhiile spirituale si sufletul nostru deja isi inalta privirile spre entitati care isi desfasoara existenta mai presus de cea a lumii noastre pamintene.Ochii nostri  materiali nu pot vedea decat fapturile celor patru regnuri naturale
:mineral/vegetal/animal/uman.   Dincolo de  regnul uman lumea fiintelor invizibile si pe masura ce dobindeste cunoasterea celor aflate mai presus de simturi omul poate inainta spre acele entitati care,in lumea nevazuta, constituie continuarea celor patru regnuri.
In evolutia omenirii cunostintele si cautarile au  avut ca baza intelepciunea primordiala incorporata in imaginatie, inspiratie,intuitie datorata clarviziunii  la care  poate ajunge, pe toate acestea de fapt omul doar le retraieste, ele au fost mai dinainte concepute, cunoscute
de entitatile care se afla mai presus de el.
                                ( sa folosim o comparatie, de exempluun ceasornicar are in minte o idee de fabricare a unui ceas; ceasul va fi facut dupa aceasta idee/ dar dupa aceea, cineva ar putea sa-l demonteze, sa-l cerceteze si sa regaseasca astfel gindirea din care a luat nastere acesta, sa regindeasca ideea ceasornicarului ),... Doar in acest fel poate sa reactioneze omul  in fata intelepciunii primordiale si a entitatilor spirituale situate mai presus de el.
Aceste entitati au avut la inceput imaginatia/ inspiratia/intuitia/ideile si gandurile pe baza
carora este alcatuit universul care ne inconjoara astazi. Iar omul regaseste aceste idei, aceste ganduri in universul actual, cind se inalta pana la o viziune clarvazatoare, el regaseste si imaginatia/ inspiratia/ intuitia care ii permite sa patrunda in lumea entitatilor spirituale.               Putem spune ca intelepciunea despre care vom vorbi  exista de mai inainte  in UNIVERSUL NOSTRU , ea constituie planul acestui univers.
Pina unde trebuie sa ne intoarcem in timp pentru a regasi aceasta intelepciune originara, raminind totusi in limitele realitatii ???            Ne putem gandi la o epoca istorica anume in timpul careia predica unul sau altul dintre marii Invatatori ai omenirii ???
- Desigur avem mult de invatat adincindu-ne in anumite epoci istorice si devenind astfel discipolii  marilor Maestri.
- Dar pentru a ajunge pana la intelepciunea primordiala, in forma sa  cea mai inalta, mai adevarata, trebuie sa ne intoarcem in timp pana in epoca cind nu era inca un Pamint care sa poata fi vazut, nu exista un Univers material, caci lumea a aparut chiar din aceasta intelepciune;  si totusi aceasta intelepciune pe seama careia fiintele spirituale au dat forma 
universului nostru a ajuns mai apoi la indemana omului.     Acesta a putut, in propria gindire, sa vada, sa perceapa gandurile pe seama carora Dumnezeu a zidit lumea.  Apoi aceasta intelepciune originara, aceasta intelepciune a Creatorilor universului a imbracat succesiv mai multe forme; ea s-a dezvaluit in sfarsit, dupa marea era atlanta, celor care au calauzit prima dintre epocile civilizatiei de dupa Atlantida, Rishilor, marii Invatatori ai Indiei stravechi.           Aceasta intelepciune originara le-a parvenit sfintilor Rishi intr-o forma pe care omul de astazi nu si-o poate decit cu greu reprezenta. Capacitatea de gindire, de simtire a omului s-a modificat profund fata de cea din timpurile cand Maestri hindusi instruiau omenirea.   Iar daca in zilele noastre nu am face altceva decit sa repetam ceea ce spuneau Rishii, cei mai multi dintre oameni nu ar vedea in aceasta decit vorbe in vant; deoarece este nevoie de altfel de receptivitate decit cea a omului de astazi pentru a intelege cu adevarat cunostintele care au fost comunicate atunci omenirii de dupa Atlantida. In cartile care s-au mai pastrat, nu gasim decit un palid ecou al intelepciunii originare.  Sub unele aspecte nu este decit o cunoastere voalata, imputinata. Si oricat de marete de sublime sunt Vedele, oricat de frumoase sunt imnurile lui Zoroastru, oricit de mare stralucirea anticei intelepciuni egiptene, toate acestea - pe care nu le putem indeajuns admira -  nu ne mai aduc totusi decit o oglindire stearsa a marilor invataminte ale lui Zoroastru si Hermes si chiar a minunatelor cunostinte raspindite de Sfintii Rishi.
                                        Aceasta intelepciune sublima a fost totusi pastrata pentru oameni; ea a fost intotdeauna cunoscuta in anumite cercuri, restranse, care au fost pazitoarele a ceea ce numim  Mistere sacre.  
Intelepciunea primordiala s-a pastrat pana in zilele noastre prin aceste centre ale Misterelor din India, Persia, Egipt, Caldeea,in Misterele crestine.  Pana de curind o puteai gasi, in forma vie, nu in carti, ci numai in interiorul acestor cercuri inchise.
Iata motivul pentru care trebuie sa se raspandeasca pe scara larga in randul oamenilor ce a ramas viu si s-a pastrat in aceste cercuri inchise, caci aceasta intelepciune a Sfintilor Rishi n-a secat niciodata; la inceputul vremurilor noastre s-ar putea spune ca s-a adapat din izvorul care reda tineretea.  Dupa ce i-a inspirat pe Rishi  pe Zoroastru si pe discipolii sai, pe magii caldeeni si egipteni, dupa ce a patruns pana in adincuri in invatatura lui Moise
, ea a tasnit iarasi, ca un impuls cu totul nou, prin venirea lui CHRISTOS pe Pamint. Dar atunci ea a devenit atat de profunda, de interiorizata, incat nu s-a putut infiltra in omenire decit in etape. De cind a inceput sa se raspindeasca in lume revelatia crestina, se vede cum intelepciunea originara patrunde in viata exterioara a omenirii treptat, progresiv, intr-o forma inca elementara.   Mesajele exista,le gasim in Evanghelii si in alte scrieri crestine; ele contin intelepciunea sfintilor Rishi, dar intr-o forma innoita si intinerita, ca si cum ar iesi din izvorul de apa vie.
                                       Dar cum ar fi putut fi intelese aceste mesaje chiar de la inceputurile unei ere pe care crestinismul nu o purificase inca ???
- Pana acum nu a fost inteleasa decit o mica parte din Evanghelii. Drumul spre o intelegere
 mai deplina a lor se realizeaza doar pas cu pas, iar in unele privinte intelesul lor devine chiar mai obscur.           In zilele noastre Evangheliile sunt poate cartile cele mai pecetluite.
                 Vor putea fi din nou intelese in viitor numai de acela care va sorbi noi puteri din intelepciunea originara.                  Comorile revelatiei crestine, care nu sunt decit cele ale intelepciunii orientale, dar nascute din nou, inzestrate cu o forta noua, s-au pastrat si ele in cercuri inchise, care au fost urmate apoi de diferite asociatii mistice, cum ar fi confreria Sfantului Graal si, in sfarsit, cea a rosicrucienilor.
 Aveau acces la aceste comori de adevaruri doar cei care se pregatisera sa le primeasca prin grele  incercari. Si asa, multe veacuri de la inceputul erei crestine toata aceasta intelepciune a Orientului si Occidentului a ramas aproape inaccesibila celei mai mari parti a omenirii.  Doar din cand in cand cate putin din aceasta intelepciune se infiltra in lumea din afara, cea mai mare parte raminea secretul noilor Mistere.
                 Dar a venit o vreme cand a fost posibil sa se vorbeasca de aceasta intelepciune primordiala intr-un limbaj  care putea fi inteles, care era accesibil unui numar mai mare de oameni. 
Cam de pe la ultima  treime a sec 19 s-a putut face aluzie intr-o forma mai mult sau mai putin voalata la aceste lucruri.  Datorita unor evenimente care au avut loc in lumile spirituale, pazitorii misterelor au avut posibilitatea sa lase sa se strecoare inafara cate ceva din intelepciunea originara.     Este cunoscuta istoria miscarii teosofice si putem spune ca am spart gheata prin revelarea unor adevaruri cunoscute sub denumirea de versetele lui Dzyan. Aceste versete ale "Doctrinei secrete" cuprind de fapt  o cunoastere dintre cele mai profunde, o mare parte din ceea ce a trecut din invatatura sfintilor Rishi in doctrinele orientale si apoi in Occident, dupa ce au fost intinerite prin crestinism. Nu este vorba numai de ce s-a pastrat in Orient din stravechea intelepciune, ci si de ceea ce, venind din scolile secrete ale Occidentului a stralucit in primele veacuri ale erei noastre, strabatind Evul Mediu.  In mare parte continutul acestor versete nu va putea fi inteles in toata profunzimea sa decit putin cate putin. Trebuie intr-adevar sa ne dam seama ca acum nu exista nicio posibilitate sa descoperim prin capacitatile noastre obisnuite, exoterice, temelia acestei lumi de cunostinte.
Spargandu-se astfel gheata, a venit vremea cind putem vorbi de sursele ocultismului occidental, care de altfel nu este altceva decitocultismul oriental, asa cum s-a perpetuat acesta, tinand seama de schimbarile intervenite in viata spirituala si fizica.  Se poate vorbi acum de sursele ocultismului viu, asa cum s-a pastrat, cu fidelitate, in Misterele rosicrucienilor. Nu exista intelepciune orientala care sa nu fi patruns in ocultismul occidental; in invatatura rosicrucienilor se regaseste tot ce au stiut si au transmis marii intelepti ai Orientului.  Singura deosebire este ca intelepciunea Occidentului
 trebuie sa adune la un loc intreaga doctrina, toate cautarile Orientului si,nelasind sa se piarda nimic, trebuie sa arunce asupra lor lumina aprinsa in lume de impulsul lui Christos.
Ocultismul  Occidental  provine de la acei Rishi  Orientului - pe care desigur ochii nu pot sa-i vada. Toate marile cunostinte privind lumile mai presus de cele omenesti si existenta necuprinsa de simturi, asa cum au iesit  pentru prima  oara din gura sfintilor Rishi, trebuie sa se regaseasca astazi in ceea ce se poate spune  despre Ierarhii si despre proiectarea lor in plan fizic  .



                                                                                continuam la pct. 22



                                                                                                        domnita


 


                

Postări populare de pe acest blog