@ 8. Primele 6 zile ale Creatiei. Din Conferintele lui R.Steiner

http://mihaiiasiromania.blogspot.cominformatii spirituale



continuare/ Primele zile ale Creatiei
            din Conferintele lui R.Steiner

            ,...asadar, Elohimii prin meditatia lor cosmica, au provocat o despartire a celor doua elemente din tohu vabohu :
unul este minat de tendinta de a se inalta sub forma de vapori, celalalt minat de tendinta de a se lasa in jos, elementul lichid 
ceea ce corespunde cuvintelor biblice :"Zeii au provocat o separare intre apele de sus si apele de jos".   Aceasta despartire infaptuita in sanul apelor a dus la aceea ca un element are tendinta sa se dilate, sa se raspindeasca, iar celalalt sa se concentreze catre un punct prin intermediul a doua forte opuse, o forta a facut ca apele sa se ridice sub forma de nori , sa se extinda in spatiu, iar cealalta forta cu tendinta de a se condensa la suprafata pamantului(elementar).
Cuvintele utilizate in GENEZA nu trebuiesc intelese ca fiind legate de un fapt fizic,material .
 Cuvintele din BIBLIE cu privire la GENEZA , sunt numai rodul gandirii noastre ,... 
Pe vechiul Soare, apar doua entitati diferite, una ce apartine elementului gazos  ce se desparte de elementul de caldura;
Pe vechea Luna, elementul de caldura, de aer, de apa sunt distincte si formeaza un amestec  numit in Biblie  tohu-vabohu, in continua efervescenta si care constituie prima perioada a existentei terestre  ( existenta terestra elementara,..)
Primul lucru care se produce a fost ca, in acest amestec patrunde lumina,care provenea din activitatea spirituala a Zeilor Elohimi
prin meditatia lor cosmica  , rezultatul  fiind separarea elementelor gazoase de elementele lichide. Elementul gazos cu tendinta de a se inalta sub forma de vapori, iar elementul lichid cu tendinta de a se lasa in jos , prin condesnsare.Aceasta separare a celor doua elemente  constituie al doilea moment in Creatie infaptuit de Zeii-Elohimi.
Etapa urmatoare , a treia din Creatie ,starea de densitate lichida, de pe vechea Luna,se diferentiaza din ce in ce mai mult contribuind la aparitia elementului terestru, cu un grad de densificare mult mai avansat, cu denumirea "solid"  ca fiind ceva
cu totul nou in evolutia Pamintului.
Deci, mai intai apare elementul vegetal, care se formeaza si creste in natura subtila, pe vechiul Soare ;
Influenta lumimnii, influenta aerului,desprinderea apei de elementul solid, provoaca  revenirea elementului vegetal , este momentul cand  Biblia  descrie atat de minunat cand spune ca vegetatia rasare din  pamint dupa ce Elohimii au separat elementul lichid de elementul solid.
In perioada pe care o numim ziua a treia a Creatiei, vegetatia apare ca un fel de amintire cosmica, in sanul elementului solid din ceea ce existase deja in vechiul stadiu solar.
Dar aceasta vegetatie nu trebuie sa o vedem asa cum se prezinta astazi individualizata si multipla. Atunci ea era reprezentata de sufletului-grupa al plantelor si in prezent cu existenta reala in lumea spirituala.  Trebuie sa precizam ca, atunci nu exista nici o planta in sensul pe care-l dam noi plantelor, ci formele speciilor se manifestau datorita unei activitati comparabile cu o meditatie cosmica; cu alte cuvinte, atunci cresteau  sufletele- grupa ale plantelor , corespunzator a zilei a treia din Creatie.
Natura animala apare pe vechea Luna numai in momentul cind Soarele a inceput sa iradieze din afara spre Luna.
De aceea , dupa a 3-a zi a Creatiei se face referire la modul in care principiul solar, din exterior, impreuna cu principiul lunar  si acela al stelelor incep sa-si  exercite actiunea in atmosfera terestra, sa-si dirijeze forta din afara asupra Pamintului. In timp ce inainte vedeam actiunea lor emanind chiar din starea proprie a planetei, ceva vine din spatiul ceresc si se alatura acestei actiuni.  Elohimii, prin meditatia lor cosmica, alatura si forte care veneau in valuri din spatiul cosmic asupra planetei. Existenta terestra se imbina acum cu viata cosmica.
Urmeaza  ziua a-4-a a Creatiei corespunde aparitiei regnului animal pe vechea Luna, sub o forma diferita provocata de afluxuri de iradiatii solare venite din afara.
In GENEZA , gasim in a 5-a zi a Creatiei o relatare extraordinar de exacta a viermuielii care incepe  sa insufleteasca aerul si apa. Este  tocmai  repetarea vechiului stadiu lunar sub o forma noua si paminteasca.
Aceste lucruri fac parte din categoria acelora care transforma dorinta noastra de cunoastere intr-o profunda veneratie fata de anticele documente ale omenirii.
Ceea ce cunoasterea prin clarvedere reveleaza, se reda in acest document care este GENEZA intr-un limbaj puternic si grandios.
Regasim aici tot ce s-a stiut altadata dupa ce a  aparut aceasta iradiere din exterior, tot ce exista pe vechea Luna in sanul elementelor de aer si apa se poate repeta.
Ce ne poate spune, fata de o cunoastere care trezeste toate fortele noastre sufletesti, toate acele obiectiuni zise logice care s-au adus Bibliei ?
Ce poate insemna ceea ce se pretinde ca acest document ar fi fost elaborat intr-o epoca primitiva cand cunoasterea umana era inca in stadiul primei copilarii a umanitatii ?
- O frumoasa copilarie, intr-adevar, care ne permite sa regasim in  aceste documente cel mai elevat nivel la care putem aspira.
Oare nu tocmai acelora care ne-au dat acest document trebuie sa le atribuim  acea spiritualitate care, doar ea, se poate ridica la nivelul acestor revelatii ? 
 Nu vorbesc oare vechii clarvazatori un limbaj inteligibil in aceste documente pe care ni le-au lasat ?
Insasi cunostintele care sunt inscrise in aceste documente se dovedesc ca autorii sunt vechi clarvazatori inspirati. Si nici nu avem nevoie de probe istorice; singura proba nu poate fi furnizata decit prin cunoasterea continutului lor.
In a 5-a zi de Creatie, apare un element nou. Principiul  cel nou, pamintul, solidul se poate popula de acum inainte cu animale si cu tot ce imbraca o forma noua. Vedem cu ce exactitate perfecta principiul "terestru" apare in a 6-a zi a Creatiei. Caci elementul  animal , despre care se spune ca a aparut in a -6-a zi, este legat de principiul terestru, pe care apare ca un element nou. Pina in  ziua a-5-a  totul  este o repetare a starilor anterioare care are loc la un nivel mai inalt, sub o forma noua, dar esenta insasi a pamintului nu vine decit in ziua a-6-a odata cu aparitia a ceea ce era posibil numai in conditii terestre.
Ceea ce a strabatut omul in timpul vechilor stari planetare:
Saturn, Soare, Luna  a fost o faza de pregatire pentru adevarata creatie a omului.
  La inceput, in timpul vechiului Soare, s-a depus in om germenul
 corpului sau fizic. Pe vechiul Soare s-a alaturat germenul corpului eteric, iar pe vechea Luna principiul  corpului astral.
Pana la sfarsitul celei de a-5-a zi a Creatiei,  tot ce traieste are in sine astralitate. Dar "Eul", acest al 4-lea element al entitatii umane, nu poate fi incorporat in sanul evolutiei decit odata ce s-au realizat in mod complet conditiile cerute de elementul terestru.
In timpul celor 5 zile ale Creatiei, Elohimii repeta deci, dar la un nivel superior, starile precedente si prin  aceasta repetare ei pregatesc de fapt elementul terestru.
  Datorita acestei repetitii si a faptului ca ea a avut loc sub o forma noua, superioara, Elohimii au putut modela o forma umana care sa fie apta pentru a primi un principiu nou.
Aceasta  este  incoronarea  intregii  evolutii.
Cei 7 Elohimi au putut sa raspindeasca viata care era in ei; comparati cu un grup de sapte oameni care lucreaza pentru un scop comun, fiecare da celorlalti tot ce are el mai bun si din aceasta colaborare rezulta o opera comuna. Fiecare luat separat, nu ar fi reusit sa finalizeze aceasta opera comuna, dar impreuna ei au avut forta de a reusi sa finalizeze aceasta opera comuna; acesti sapte oameni colaborind la o asemenea opera confera acesteia o amprenta care este imaginea vie din ei a scopului urmarit.
De retinut este ca cei 7 Elohimi au lucrat impreuna si au dus la bun sfarsit incoronarea formei umane ca rezultat din repetarea starilor anterioare la care s-a alatural elementul terestru.
Acum observam ca si limbajul Genezei capata o alta nuanta :
Elohimii au creat,.. Elohimii au spus,..etc,.. iti da impresia ca este vorba de ceva hotarit mai dinainte.
   Acum, un limbaj nou descrie incoronarea evolutiei terestre : Sa facem pe om"
Aceste cuvinte par a fi rezultatul unei deliberari a celor 7 Elohimi, asa cum se face cind se hotaraste sa finalizarea unei opere comune.
Ca finalitate a operei lor comune, apare forma eterica umana,
expresie a fortelor si facultatilor pe care Elohimii le-au dobindit in decursul vechilor stadii de evolutie, Saturn, Soare,
Luna.
Este un fapt de o deosebita importanta, caci scoate in evidenta si pune in balanta intreaga demnitate umana.
Anticul intelept evreu era deplin constient de aceasta maretie.
Cand el evoca in sine sentimentele pe care le avea pentru cei 7 Elohimi simtea ca trebuie sa spuna, cu toata  umilinta  si  veneratia  pe care o are.
Puternica maretie a omului in Univers provine din faptul ca 7 grupe de activitati divine au colaborat la nasterea lui.
Forma pe care fiinta umana o are acum pe Pamint a fost un scop al Divinitatii.
Un scop al zeilor este pe Pamint forma umana !

Daca avem bine intiparita aceasta realitate in constienta noastra, vom sti ca sufletul individual are fata de aceasta forma umana o imensa responsabilitate , o obligatie, aceea de a o face cit mai perfecta cu putinta .

Mostenirea zeilor a fost transmisa omului pentru ca el sa o implineasca intru totul, sa o perfectioneze din treapta in treapa
pana la  cele mai indepartate epoci in viitor.
Sa simtim acest scop cu seninatate si umilinta, dar si cu energie
si contemplare trezita in noi prin monumentalele cuvinte care marcheaza inceputul Genezei.
Aceste cuvinte dezvaluie originea noastra, dar totodata ne arata 
si telul , idealul nostru suprem.
Ne simtim ca suntem cu adevarat creati de Divinitate si totodata 
avem si sentimentul pe care drama rosacruciana incearca sa-l trezeasca, cind initiatul trece prin etapa exprimata de cuvintele : " O, omule, simte viata in tine ! "
In acest sentiment, initiatul isi traieste propria slabiciune, dar si scopul divin al vietii sale.
El nu mai poate pieri; innobilat, el isi simte viata ca pe o  realitate; si aceasta constienta a avut-o cind a putut sa se intalneasca cu celalalt Eu al sau  , care este in deplina afinitate cu sufletul sau, pentru ca este chiar telul sau  divin.



                     va urez lectura placuta,..

                         vom continua cu : Elohimii si actiunea 
                                            lor creatoare

                                           domnita   

Postări populare de pe acest blog