@17.Cuvintul " materie" este o fantezie, o ipoteza,... Rudolf Steiner

http://mihaiiasiromania.blogspot.cominformatii spirituale




17.,..cuvantul " materie" este o ipoteza, o fantezie
                                                  Rudolf Steiner

         continuare de la punctul 16,..
       Am vorbit de un amestec al activitatilor care au loc in Universul Suprasensibil, intre Spiritele vointei(TRONURI) si Spiritele formei, Elohimii.
Stim ca tot ce se petrece in suprasensibil se reflecta in lumea noastra sensibila. In ce fel ???
Tot ceea ce este substanta la Spiritele vointei,natura lor, corpul lor (ca sa spunem asa), constituie materia care se intinde in fata noastra, materie solida. Ceea ce se considera de obicei ca este materie este o iluzie. Conceptiile pe care le avem astazi despre materie nu sunt decit iluzii, maya. Pentru un clarvazator, ideile imaginare despre o materie fizica nu exista, ele nu sunt decit un vis. Conceptul de materie de care vorbeste stiinta si filozofia nu este decit un cuvint, o ipoteza, o fantezie. Atata timp cat ne dam seama ca acest cuvint nu este decit o moneda de schimb, totul e in regula, dar daca vom crede ca acest cuvint ne pune in contact cu o realitate ne inselam.
In partea teoretica, ipotetica, fizica moderna isi face doar iluzii. Acolo unde fizica constata fapte, unde descrie realul, ceea ce vedem cu ochii, ceea ce putem stabili prin cifre, este corect. Dar cind incepe sa speculeze asupra atomilor, moleculelor, pe care le ia drept elemente materiale, ea incepe sa esafodeze o constructie care seamana foarte bine cu ceea ce descrie Felix Balde in prima drama-mister cind spune in Templu:
" ... sa presupunem ca vrem sa cumparam ceva si spunem vanzatorului: Nu te pot plati, dar iti promit ca voi face rost de bani dintr-un nor care se va condensa".
       Prin aceasta comparatie , putin grosiera,ne putem da seama de elementul iluzoriu al teoriei stiintifice care accepta ca intregul nostru Univers provine dintr-o nebuloasa primitiva; setea noastra de cunoastere va fi platita cu moneda pe care stiinta pretinde ca o va furniza in acest domeniu.  Este o pura fantezie de a considera ca fapt real existenta atomilor asa cum se prezinta astazi.  Daca o privim ca pe o  formula comoda care rezuma ceea ce simturile ne arata, totul sta pe un teren ferm. Dar daca se trece dincolo de lumea sensibila, va trebui sa se ajunga la spiritual si sa se atinga esenta, adica activitatea unei substante fundamentale care nu este altceva decit insusi corpul TRONURILOR intrepatruns de energia SPIRITELOR formei.
Cum se manifeststa aceasta in lumea sensibila ???
    Avem in fata materia solida raspindita peste tot si vedem ca nicaieri nu apare un element amorf. Starea amorfa, fara forma,nu apare decit daca ceea ce este viu si tinde sa ia forma se rupe, se disociaza, se sfarima. Tot ceea ce este inca nediferentiat, pulbere, nu are deloc tendinte catre pulverizare; este doar viata in stare de disociere. Materia ca atare tinde sa imbrace forme; tot ce este materie solida are nevoie sa atinga forma de cristal
, aspira catre forma.   Ceea ce am aratat ca este substanta TRONURILOR si a ELOHIMILOR  exprima aceasta tendinta in sanul existentei sensibile, manifestandu-se sub forma de departare, de intindere, de materie. Esenta TRONURILOR SE REVELEAZA prin materia existenta si tot ce ia forma in sanul acestei substante este manifestarea Elohimilor, a Spiritelor formei.
Vedeti acum cat de impregnata de spiritualitate este terminologia utilizata in Antichitate .Vechii clarvazatori gandeau astfel:
Daca privim materia din jurul nostru vedem in ea revelandu-se esenta corporala a TRONURILOR, iar totul este strabatut de o energie care face ca orice sa capete forma. De aici s-a dat denumirea de Spirite ale formei.  Toate aceste denumiri, aceste nume sunt tot atatea indicatii asupra realitatii spirituale pe care o defineste.    Priviti impulsul care impinge materia sa ia forma cristalului; veti descoperi acolo la un nivel inferior  ceea ce manifesta la exterior aceasta forma de cristalizare, adica energia care intrepatrunde substanta TRONURILOR si care este energia emanata de ELOHIMI. Acestia sunt "forjorii" care din elementul de caldura ( care este de fapt o substanta a Spiritelor formei, dar o substanta amorfa ) scot formatiuni cristaline ale diverselor materiale. Ei sunt cei care actioneaza in elementul de caldura, dand in acelasi timp viata formelor.
Daca privim lucrurile sub acest aspect, patrundem la temelia pe care se sprijina existenta noastra si vom fi inclinati sa vedem in orice aparitie exterioara o iluzie, maya, numai ca nu trebuie sa raminem blocati in aceasta idee sterila ca lumea exterioara este o iluzie. Aceasta nu ne-ar aduce nici un folos. Numai patrunzand in elementele acestei iluzii, pana la esenta care sta la temelia ei, numai atunci o propozitie ca aceasta:"Lumea exterioara este o maya" isi capata sensul sau adevarat si devine fecunda.     Sa ne obisnuim sa vedem in fenomenele exterioare care se petrec in jurul nostru ceva ce este intr-adevar iluzie; o aparenta nu e decit o aparenta, nu avem ce face.  Dar nu trebuie sa raminem la aceasta conceptie lipsita de valoare, nu trebuie sa luam ca definitiv caracterul de aparenta, ci sa strapungem valul de aparenta.   In fiecare element care apare ca maya trebuie sa intrevedem ceea ce sta de fapt la temelia sa.
         Conceptiile noastre moderne, compuse din idei abstracte
, aduc o confuzie generala, confuzie pe care clarvazatorii din vechime nu o cunosteau,caci pentru ei lucrurile erau mai putin  simple, ei nu vedeau peste tot forte oarecare, asa cum vede fizica moderna, care aplica aceleasi idei si in fizica si in meteorologie, de exemplu; Fizicianul nu-si poate reprezenta lucrurile altfel decit
asa cum sunt privite azi si ca legile nu au sens daca nu se pot aplica atit la formarea norilor care inconjoara globul nostru, cat si la fenomenele de pe suprafata Pamintului. Acest lucru nu apare atit de simplu pentru un clarvazator. Indata ce se tine seama de temeiurile spirituale ale existentei, uniformitatea dispare. In formarea elementului lichid, pe Pamint( de exemplu), prin condensarea vaporilor, nu actioneaza aceleasi entitati care sunt prezente in condensarea vaporilor in atmosfera, participa si alte entitati.  Daca observi aparitia elementului lichid in atmosfera, clarvazatorul nu ar putea gandi sau spune ca acest element se formeaza acolo in acelasi mod cum are loc pe Pamint. In formarea norilor sau in condensarea apei pe Pamint, intevin entitati diferite.
Filozofia naturii bazata pe fizica procedeaza dupa un principiu foarte simplu. Ea cauta cateva legi fizice in care vede apoi explicatia vietii si neglijeaza tot ce nu se inscrie in aceste legi din celelalte domenii ale existentei. Este un principiu foarte simplu: noaptea toate pisicile sunt negre, indiferent de culoarea lor !
In realitate, lucrurile variaza in functie de diversele domenii in care se afla.
               Cine ajunge, prin investigatie spirituala, sa devina constient ca pe globul pamintesc esenta Tronurilor sau a SPIRITELOR VOINTEI guverneaza elementul solid, terestru,
                         esenta Spiritelor intelepciunii guverneaza elementul lichid,
                 ca in elementul gazos se afla esenta Spiritelor miscarii,
                iar in elementul de caldura gasim prezenta esenta Elohimilor, acela recunoaste, incetul cu incetul, ca in fenomenul de formare a apei care se condenseaza in atmosfera
                   actioneaza Entitatile care apartin Ierarhiei HERUVIMILOR.
In viata elementara a Pamintului, in elementul solid, am vazut manifestandu-se actiunea combinata a ELOHIMILOR si a TRONURILOR;
daca privim mai sus, vedem cum in elementul aer, in care guverneaza Spiritele miscarii, actioneaza si Heruvimii, si prin aceasta elementul aer iese din domeniul SPIRITELOR MISCARII, pentru a se putea transfera sus, in atmosfera, in nori.
In atmosfera globului terestru, HERUVIMII actioneaza intr-un mod tot atat de concret ca si TRONURILE, SPIRITELE INTELEPCIUNII si SPIRITELE MISCARII, care guverneaza existenta elementara pePAMANT
       Daca ne gandim, apoi,la natura insasi al acestor formatiuni de nori si la elementul profund care se gaseste acolo si care nu se manifesta decit uneori,din timp in timp, ajungem la fulgerele  si  trasnetele  care izbucnesc din nori. Sunt fenomene care,ca si altele,nu apar din nimic, in spatele actiunilor se gasesc, pentru un clarvazator, actiunea acelor Inalte Spirite pe care le numim SERAFIMI.  
Astfel, raminind in sfera Pamintului, inclusiv in atmosfera sa, am ajuns sa intalnim toate treptele IERARHIILOR SPIRITUALE.
         Domeniul sensibil, perceput de simturi, ne reveleaza manifestari care nu sunt decit actiunea Ierarhiilor.
Ar fi o absurditate sa vedem in fulgerul care tasneste din nori acelasi fenomen care are loc cand aprinem un chibrit.
Cand din materie emana elementul din fulger, eletricitatea, trebuie sa vedem cu totul alte forte, si anume actiunea inaltelor Spirite ale SERAFIMILOR.
Gasim astfel, ca ansamblul IERARHIILOR actioneaza deopotriva in lumea noastra pamanteana si in afara ei, in UNIVERS.
          Daca studiem evolutia universala asa cum este ea relatata in GENEZA, vom vedea ca stadiile anterioare care s-au format in timpul perioadelor vechiului Saturn, ale vechiului Soare si in vechea Luna se repeta acum, la inceputul evolutiei globului terestru, si ca, in final, omul apare ca o incoronare a acestei evolutii. Din acest punct de vedere, putem considera relatarea GENEZEI ca pe o istorisire a Ierarhiilor care actioneaza in tot ce apare si se condenseaza pana la acest ultim produs terestru, pana la aceasta fiinta care, ea insasi, este mai intai o entitate suprasensibila si despre care se spune :
..." Si Elohimii au hotarit : Sa facem pe om !"
Prin aceasta hotarire, ei si-au reunit toata puterea lor, separata pana atunci, pentru a definitiva o opera comuna. Ei si-au reunit toate facultatile pe care le dobindisera in cursul evolutiei lor pentru a crea, in final, pe om.
 Toate Ierarhiile care au fost inaintea omului : Serafimi, Heruvimi,Tronuri, Spiritele vointei, Domnii(spiritele intelepciunii,Kyriatetes), Spiritele miscarii sau Puterile, Spiritele formei sau Exusiai, sau Elohimi,Arhai sau Spiritele personalitatii, Arhangheli si Ingeri, toate aceste  9 trepte de entitati  le vedem actionand pentru a crea viata;
                                                 Si cand urmarim povestirea GENEZEI pana la incoronarea edificiului care apare cu omul in  a 6-a zi, si daca tinem seama de tot ce s-a petrecut inainte de crearea omului, vedem in tot acest indelungat proces de evolutie deja opera tuturor  Ierarhiilor, si numai cooperarea lor a facut posibil ca, in final,  sa apara omul.
                Acel  sau acei slarvazatori care au scris GENEZA AU FOST CONSTIENTI de aceasta pregatire si cooperare al tuturor Ierarhiilor. 
Dar - si aceasta este deosebit de important - ei au fost de asemenea constienti, au stiut ca pentru a atinge acest tel final, aceasta incoronare a intregii ordini ierarhice, un ajutor superior tuturor Ierarhiilor a trebuit sa intervina. Si pentru aceasta trebuie sa ne inaltam privirea dincolo de Serafimi chiar  spre o ENTITATE DIVINA NECUNOSCUTA  si doar PRESIMTITA
                Daca urmarim, de exemplu, activitatea unui membru al Ierarhiei, sa zicem activitatea ELOHIMILOR,vedem ca atata timp cat ei nu se decid inca sa-si finalizeze opera prin crearea omului  este suficient sa-si uneasca fortele cu acelea ale altor Ierarhii, pana la SERAFIMI. Dar apoi, cand se hotarasc sa faca pasul final, au nevoie de un ajutor care se afla deasupra SERAFIMILOR si spre care se inalta privirea spirituala.
 Cand Elohimii au vrut sa-si largeasca activitatea creatoare pana la aceasta inaltime ametitoare pentru a primi de acolo ajutor, a trebuit sa se produca ceva ce ne vom stradui sa intelegem in toata profunda sa insemnatate.


                                ,...continuam la pct. 18.


                                                 domnita


                                  


    

     

Postări populare de pe acest blog